Search This Blog

Thursday, December 12, 2013

Sempena Anniversary Perkenalan kami yang ke 13 (18 Dec 2000 - 18 Dec 2013)

Assalamualaikum...

Masa dolu-dolu
Alhamdulillah.. next week anniversary kami..bukan wedding tapi date kami mula kenal. hihihi.. Anniversary ni antara tarikh-tarikh penting yang wajib ingat and celebrate. Aku tak ingat sangat sebenarnya date memula kami kenal tapi Jak tengok bill telefon celcom masa tu, dan inilah tarikh yang dipilih..

Kami kenal online chatting..Masa tu aku masih study di UPM dan dia masih training di MAS.Sebenarnya aku banyak member chatting, ni la hobi dulu, masa tu online chatting ni baru sangat. Jarangjarang yang tipu profile.Kebanyakkannya sincere dan betul..masa tu bulan puasa tak ada apa buat sementara tunggu buka puasa turun ke cyber cafe yang melambak kat Taman Sri Serdang tu apa lagi chatting ler ...hihihi

Dari chatting, kita borak-borak kat telefon..Masa tu aku kenal ada la 3-4 orang yang rajin call, tanya khabar, wish Hari Raya, Birthday.Tapi Kita borak-borak macam tu je la..Tak ada yang special. Kadang-kadang jumpa sekali dua. Itu pun berteman bawak roomate merangkap BFF Berry and Kak Fida.Tu yang aku pelik budak-budak sekarang berani-berani jumpa member FB yang tak kenal sorang-sorang. Dulu-dulu kita orang jumpa tempat public dan bawak kawan. Tak berani nak jumpa sorang. 

Setelah lama chatting, borak-borak kat telefon, beremail-email, sampaila satu hari Jak hantar e-card cam romantik-romantik gitu.hihihi.So aku pun balas la..ala-ala romatik jugak. Lepas tu dah start bergayut kat telefon berjam-jam.First kita jumpa kat Pudu.masa ni pudu memang glamer tempat jumpa member chatting. Mereka-mereka yang sezaman aku tu tau la kan..hahahhahha..Masa tu aku nak balik Kampung.Jak kata dia pakai jeans, t-shirt hitam n cap. Okla jumpa, minum-minum pastu dia hantar aku naik bas. Aku kata ok gak mamat ni hensem..Bila aku dah sampai kampung, dia telefon dan bergayut lagi, dia tanya aku soalan pelik-pelik lepas tu..

Lepas tu start la bercintan cintun..2nd time kita jumpa pegi KLCC. naik LRT masa tu. Aku ingat lagi dia bagi aku t-shirt MAS black kaler. Ada sampai sekarang. Sebelum kita orang balik dia belikan aku coklat. Masa tu Jak belum ada kereta.so, dating naik LRT je la selalunya dia ambik aku kat LRT Sg. Besi. Tak lama lepas tu Jak beli kereta. Ingat lagi masa 1st time nak cari aku kat Serdang dia sesat last-last dia giveup balik Aku pun merajuk la, dah siap-siap nak keluar..hihihi..Esoknya dia tanya aku nak tak ikut balik kampung dia sebab dia n kakak dia plan nak balik kampung tapi balik hari la, aku kata taknakla lagipun masih merajuk sebab dia tak datang semalam dan malu la nak ikut balik kampung. Dia agak frust la. Malam tu tak sangka dengar orang ketuk-ketuk pintu, rupanya dia dah sampai depan rumah..Baru sampai dari kampung macam-macam dia bawak, durian, makanan. Puas makan dengan housemate.So, aku turun minum dengan dia kat bawah dan tak merajuk dah. hihihi

Seingat aku kami jumpa boleh kata hari-hari. Berjauhan tak silap masa aku praktikal kat Pulau Kapas 2 bulan. Masa tu rindu gila.Tapi masa habis praktikal dia datang jemput aku kat Pulau Kapas. Dan ada sekali dok jauh masa dia kena rescue kapal kat Tawau. Seminggu kot, Nangis aku tunggu dia balik.

Pulau Kapas

Masa tu masa bercinta mati, hari-hari dia ulang alik subang-serdang.Gi minum je pun kat area Serdang.Masa tu kalau tak jumpa sehari semua rasa serba tak kena.. Alah, orang bercinta memang camtu. Dia mula bawak gi jumpa mak dia, family kakak-kakak dia kat KL.

Sampailah aku kerja sementara kat KL, dia ambik aku balik kerja.Dating hari-hari lepas balik kerja pulak. Selalu makan kat desa pandan je. Dia la bawak aku gi interview mana-mana pun. Gigih tolong aku carik kerja. Aku bersyukur sangat sebab dia banyak tolong aku kat KL, selain dari kawan UPM dulu, kak leen, yang ajak dok rumah sewa sekali. Kak Leen pun tolong aku cari kerja masa memula hidup kat KL.

Sampaila kami tunang, kawin sampai skarang Jak masih ada setiap kali aku memerlukan.Tipula tak pernah gaduh masa bercinta dulu.apa lagi dah kahwin ni. Sedangkan lidah lagi tergigit kan.Tapi Alhamdulillah setakat ni semuanya ok.Kadang-kadang dia dapat baca apa yang aku fikir.Dah lama kot kenal.dah masak perangai masing-masing. 

Terima kasih Jak ku sayang, sentiasa bersama dalam susah dan senang, semoga perkahwinan kita sentiasa mendapat berkat dari-Nya. Alhamdulillah di atas kurniaan zuriat permata hati kita, Harith..sama-samalah kita menjaga & mendidik dia menjadi anak yang soleh..




No comments:

Post a Comment