Search This Blog

Monday, December 9, 2013

Cerita Weekend

Assalamualaikum..

Hari Jumaat kami balik ke Muar, Mak Mertua buat kenduri tahlil hari Sabtu. Kebetulan Harith pulak tak berapa sihat, dia memang alah pada cuaca hujan dan sejuk, cepat semput menyerang. Tapi Alhamdulillah, semalam dah ok dia. Tapi sepanjang perjalanan dia tidur je dan sesekali dia terjaga dia tanya kenapa lambat sangat kali ni nak sampai Muar. Disebabkan accident kat PLUS, dari Senawang ke Pedas Linggi ada kemalangan melibatkan 6 buah kenderaan, hanya emergency lane yang boleh lalu. So, Jak keluar exit PD lalu jalan lama dan keluar balik kat Air Keroh. Lalu jalan lama agak mencabar sikit tapi alhamdulillah pukul 10 lebih kami sampai Muar.

Esoknya bila baca status kawan-kawan kat FB ada yang sampai JB pukul 4/5 pagi ye.. Dugaan tu kan, Tapi cuba bayangkan yang terlibat dalam accident tu meninggal, mak dan anak 10 bulan, Ya Allah.Lagilah berat dugaan dan suami pulak cedera parah.Innalillah.Semoga Allah gantikan yang lebih baik.

Alhamdulillah kenduri berjalan lancar. Kami jangkakan tak ramai yang datang sebab hujan. Tapi Alhamdulillah ramai juga yang datang. Sesekali berkumpul adik beradik, ipar duai seronok juga, sesekali dapat peluang macam ni. Sempat jugak keluar dengan my biras, kak Maria dan kakak ipar, Kak Su beli buah untuk tetamu malam kenduri.Alhamdulillah balik Shah Alam semalam jalan clear dan sempat singgah Jusco beli beg sekolah Harith. Happy dia ;) 


No comments:

Post a Comment