Search This Blog

Friday, April 5, 2013

Budak ngantuk sebelum ke sekolah


Kesian Harith mengantuk.. ni selepas sarapan, dia minum nestum, makan nugget 2 biji.hehehheh
Kalau tak ngantuk pagi-pagi dia akan bercerita tak berhenti pasal kawan-kawan dia, pasal ada budak kencing dalam surau, ada budak buli, ada cikgu baru, bapak cikgu meninggal..macam-macam la dia cerita.Layan je la.


Ni Quran favourite. dengan Waqaf & Ibtida'. Selalu bila kita baca kadang-kadang tak sure bila nak berhenti kan. Quran ni dah siap kaler merah untuk ayat mana nak waqaf dan mana nak mulakan ayat balik.. sangat berguna la untuk kita yang tak tahu bahasa arab kan. Ustazah yang ajar ngaji yang perkenalkan Quran ni pada kita orang. Tak silap masa Ramadhan tahun lepas. Dengan adanya Quran ni senang sikit nak baca..;) Ustazah kata collegue dia Dr. Raof, lecturer UPM yang usaha buat Quran ni bersama Ustaz Hassan Azahari



ha..yang ni suka baca masa sebelum tidur atau subuh.yang ni akak ipar, Kak Su yang bagi tahun 2011..Banyak ayat-ayat yang elok diamalkan hari-hari sebagai pelindung. Alhamdulillah, aku cuba baca hari-hari, dan dah hafal zikir-zikir. Kalau penat sangat pun sebelum tidur sambil baring aku baca. Banyak buku-buku macam ni, mana-mana pun bole beli dan baca. in-syaallah..Kalau kita selalu ingat kat Allah, Allah akan ingat pada kita jugak..



No comments:

Post a Comment