Search This Blog

Monday, July 15, 2013

Kurang Sihat

Start Sabtu aku dah rasa lain macam, tekak sakit dan badan rasa suam-suam." Nasib baik bendera merah" so aku makan ubat, tido.nak makan pun rasa tak selera sangat. Tapi Sabtu sempat kumpul untuk kumpulan Tadarus.walaupun tak boleh baca boleh tolong kawan-kawan betulkan bacaan sikit-sikit.

Petang tu kami berbuka puasa rumah Kak Ngah, mak mertua ada sana. Jadi seronok buka puasa ramai-ramai. Kalau tak kami bertiga agak bosan. Pergi Pasar Ramadhan kat Desa Pandan. panjang nya, sakit kaki berjalan, bersesak-sesak dengan hujan lagi, adoii.. tak selesa rasanya. sempat la beli kuih-kuih dah lauk sikit. Pada aku kalau dapat masak bagus la kan tak payah sibuk pergi Param. Tapi Jak suka beli-beli kuih ni. Semalam aku surrender tak dapat nak ikut dia, badan dah penat lepas masak, so dia pergi dengan Harith.

Semalam pergi pasar tengok harga ayam Rm8.50. amboi kemain lagi ko naik. sblm ni 6.50 - 7.50. bila RM7.50 tu pun aku dah rasa mahal. beli je la kan.macam mana nak boikot pun, Harith suka ayam..kalau boikot kat pasar pun bila kat param pun ko beli ayam kan.. hihihi..pelik betul menteri yang suruh tukar jangan makan ayam. Aku tengok kat pasar ikan pun kurang.. udang biasa tu sampai 30++ pun.

Semalam menu aku, Sup tulang, sambal tempe, kambing bakar (beli yang dah siap marinate, tinggal nak bakar je), Jak nak nasi impit makna dengan serunding daging.. sedapnya sejuk-sejuk makan sup tulang panas-panas.. baru selera sikit.

Semalam lepas buka je badan aku dah tak larat dah. ingat hari ni aku dah mc dah tapi alhamdulillah Allah bagi kesihatan untuk aku. Lepas buka je aku telan ubat selsema, demam, terus tido. tersedar pukul 9 harith kejut tapi tak larat buka mata. Kejap-kejap laki aku masuk rasa badan aku panas ke tak..dia kejut pukul berapa ntah soh makan ubat. pastu aku dengar dia kata yang, kalau tak ok esok jak bawak gi klinik.last-last aku sedar dia cium pipi aku je. betul-betul dah takleh buka mata..sedar-sedar aku bangun pukul 4 lebih, rasa badan dah ok.alhamdulilllah.. cepat-cepat siapkan makanan untuk sahur.

No comments:

Post a Comment