Search This Blog

Thursday, July 11, 2013

Kisah Hari Pertama Ramadhan

Alhamdulillah semalam sempurna sudah hari pertama kita berpuasa. Hari pertama ok tak rasa lapar sangat, tapi hari ni ada rasa sikit lapar dah petang-petang ni. Pagi tadi sahur nasi goreng. Suka Harith makan siap makan pau sebiji lagi..hihihi.

Semalam singgah kat satu restoran kat seksyen 10.mak aiii banyaknya orang. panjang barisan nak membayar..tengah sibuk-sibuk membelek kuih, nampak satu perempuan kat depan barisan aku tengah bungkus kuih..oh..Ziana Zain weh.. hihihi terjerit-jerit panggil anak-anak dia yang lari sini sana. Laki dia ada tengah beratur bhg mee2. Rendah je ZZ ni rupanya. kat TV nampak tinggi.

Jak nak pengat pisang dan aku nampak cream puff kegemaran..rasa nak melompat-lompat..hhahhaha.Dan on d way nak ke kereta nampak satu khemah pergilah dekat ingatkan ada kuih-kuih rupanya diaorang tengah edarkan bubur lambuk.sekali 2 bekas. wah./.. sedap jugak bubur tu. alhamdulillah.

Balik je ambil Harith dari rumah Kak Izan, dia tengah tido dan moody sikit. Orang tanya taknak jawab..
Tapi dekat-dekat pukul 7 sihat walafiat pulak dia tak sabar nak makan. soh aku goreng nuget. Buka puasa dia asyik minum air je sampai kembong perut.

Aku masak ayam goreng, sotong kicap, sawi goreng.Itu jelah yang sempat pun. tengok-tengok jam dah dekat kul 7 bila sipa masak.

Malam 1st terawih Jak bawak dia ke surau. Habis lebih kurang pukul 10 lebih dia kata saya nak pengsan la mak sembahyang lama.. hihihi. Malam ke 2 dia dah surrender. dok umah buat homework..

No comments:

Post a Comment