Search This Blog

Tuesday, November 19, 2013

Wedding Ului n Uteh - 16 & 17 November 2013




Weekend lepas rombongan menghantar adik Ului ke Triang Pahang nikah Sabtu dan Majlis hari Ahad. Selain adik beradik, Atok Ngah lelaki n perempuan, Atuk, Mak Long, kawan abah Cik emi dan Cik Semah. Moksu dan Poksu datang lambat sikit.Semua bertolak dari Johor kecuali  kami bertolak dari Shah Alam pukul 11 pagi. Dalam pukul 1 dah berhenti kat RnR Lanchang makan tengahari. Telefon Ijam sebab dia pun jalan sekali dai Shah Alam tapi dia dah ke depan pulak tak dapat makan sama. Lama jugak rest makan n solat. Lepas tu jalan balik sampai Temerloh. Berhenti kejap jumpa Ijam dan Su.

Kami jalan slow slow dan sampai di Petronas Sebertak dalam pukul 4 ptg. Tunggu rombongan dari Johor tak lama sampai. Dan kami gerak ke rumah pengantin perempuan. Derang sediakan makan. So kami makan lepas tu pergi rumah bersanggah. Rumah yang kami duduk ni kepunyaan seorang pakcik, duda. Rumahnya luas dan selesa alhamdulillah.

Malam bersiap siap untuk ke Majlis Nikah. Nikah dalam pukul 9 malam, Alhamdulillah dalam sekali lafaz adik Ului dah selamat menjadi suami orang. hihihi. Tak sangka dalam usia yang muda Ului agak matang dan banyak tanggungjawab. Walaupun dia nampak macam banyak enjoy, masa pun banyak dengan kawan-kawan tapi dia tetap bertanggungjawab pada keluarga. Untuk wedding ni aku rasa banyak yang dia urus sendiri.Nampak pelamin tu? dia yang cat tu dan deco. Budak art la katakan. 

Bersanding memang sempoi.. boleh pulak tengah duduk bersanding dia bangun panggil abah kat luar ajak bergambar.hihi.. Masa makan berdamai pun sama..dia gi ambil lauk-lauk kat depan dia pass pass pada family dan kawankawan. Ului ului..

Selamat Pengantin Baru adikku, semoga diberkati pekahwinan ini dan dimurahkan rezeki sekeluarga.





1 comment: