Search This Blog

Thursday, January 23, 2014

Orang Tua kita..

Bagi mereka yang masih ada mak ayah di kampung pernah tak tetiba korang balik mak abah takde, gi kenduri ke atau keluar kemana- mana. Mesti rasa sunyikan...cari cari mana mak abah pergi. Masa abah aku masuk hospital dulu mak jaga abah, kita org adik beradik balik rumah rasa sunyi sangat..aku tak boleh tido malam.Sebelum pergi melawat kat hospital, aku masak dulu untuk adik adik kat rumah, kena ambik tanggungjawab mak pulak..lepas tu bawak bubur untuk abah.Berapa kali tanya tanya doktor bila abah boleh keluar, tak sabar nak bawak abah balik.

Aku ada nampak kat facebook yang ada pakcik bawak motor bawak anak dia daftar kat ipta, aku teringat dulu abah pernah hantar aku balik hostel kat jb naik motor, dengan bawak beg besar dengan bekal dari mak lagi..adoii sedih bila teringat..masa tu kereta abah masuk bengkel. Pernah sekali aku nak balik Serdang terlepas bas, abah kejar bas dari kota smpi kulai. Nasib baik masa tu naik kereta.ngam ngam bas berhenti kat hentian bas kulai,aku terus naik bas. Pernah jugak bila kadang kadang cuti perayaan tiket bas abis, abah gigih hantar aku balik Serdang walaupun aku tau duit cukup cukup je untuk tol dan minyak..ala sedih bila teringat pengorbanan orang tua kita..Masa kecik kecik dulu walau susah kita bahagia je kan..ni abah dah pencen, biarlah dia ngan mak happy dengan duit anak anak bagi, dengan cucu cucu..biarlah diaorang rehat dan beli apa yang teringin, pergi mana mana yang diaorang suka..harap mak abah sentiasa di lindungan-Nya..

No comments:

Post a Comment